mandag 8. juni 2009

Damen bak Maggie Wonka - Cecilie Juvodden

Cecilie Juvodden er den superherlige dama bak det norske merket Maggie Wonka. Cecilie er utrolig energisk og kommer alltid til jobb med et stort smil om munnen. Før hun bestemte seg for å starte sin egen kleskolleksjon arbeidet hun som stylist i mange år og hadde også sin egen kolleksjon av vesker og smykker. Det jeg elsker med dette merket er at plaggene er så enkle å bruke - både til jobb og til fest - og så har de alltid så fine detaljer!

Hvordan bestemte du deg for navnet Maggie Wonka?
Jeg brukte masse tid på finne navnet til klærne, men fant liksom ikke den rette klangen. Mot slutten så tenkte jeg nesten ikke på annet, så leste jeg en artikkel om "Charlie og sjokoladefabrikken" i ukebladet Timeout, så kom det bare helt plutselig: Wonka! Selvfølgelig! Jeg elsker bøkene til Roald Dahl.

Og, hva med Maggie?
He-he. Det kommer fra det samme bladet. På siden etter var det nemlig en sak om Margaret Thatcher.

Hva vil du oppnå med kolleksjonene dine?
Jeg vil lage klær som du blir glad for å finne i klesskapet. Det skal være fine mønstre, og overraskende detaljer. Du skal få det lille ekstra, uten at det blir for mye, hvis du skjønner.

Hva er sommerens must-have?
Den feminine silkekjolen med fugleprint fra sommerkolleksjonen til Maggie Wonka. Den er perfekt til varme dager og utrolig lett å dresse opp eller ned - enten med jeans om dagen, eller høye hæler til kvelden.

Foto: Dreyer Hensley

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar